• Drumeții
  • Barber shops
  • Interviuri
  • Îngrijire
  • D’ale gurii
  • Evenimente
  • Călătorii
  • Catastif
  • Cine sunt

  • Drumeții
  • Barber shops
  • Interviuri
  • Îngrijire
  • D’ale gurii
  • Evenimente
  • Călătorii
  • Catastif
  • Cine sunt
HomeUncategorizedFord EcoSport review – crossover the problems. Enj...

Ford EcoSport review – crossover the problems. Enjoy driving!

  • 13/04/2016
  • comments
  • Barbosul
  • Posted in Uncategorized

Ford EcoSport este acel mini SUV croit special pentru traficul din orașele aglomerate. La fiecare review auto, am dat câte o definiție mașinii. În cazul de față, sună cam așa: Fiabilitatea și agilitatea au chipul tău.

Care-i treaba cu Ford EcoSport?

Ford EcoSport este cu siguranță una dintre cele mai așteptate mașini din gama mini SUV-urilor. Varianta comercializată și în Europa a fost prezentată publicului în 2012 sub formă de prototip la Auto Expo în Delhi și a intrat în producție trei ani mai târziu. EcoSport are la bază, fără a fi o surpriză pentru cineva, surata mai mica a gamei: Ford Fiesta. Evident, multe aspecte au fost înlocuite și regândite pentru a oferi șoferului senzația unui off-roader urban. Îți explic mai jos de ce am ales să-l numesc așa. 🙂

M-am jucat câteva sute de kilometri cu furia portocalie pusă la dispoziție de Ford și pot să afirm că m-a bucurat enorm! Senzația de înălțime și siguranță pe care o ai este îmbucurătoare. Nu avem aceeași poziție la volan ca cea din suratele mai mari, Kuga sau Ranger, dar are un mare plus față de competitorii direcți: motorul economic. Pe lângă acest lucru, spațiul din habitaclul lui EcoSport este extrem de generos! Am undeva la aproape 1.90 m și nu m-am simțit precum un uriaș într-o conservă de oraș. Lăsând rimele, mașina asta nu va pune probleme celor mai înalți dintre conducătorii auto. Nici la spațiul destinat pasagerilor nu stă rău, zău! 🙂

Și în cazul lui EcoSport, Ford continuă implementarea elementelor design-ului kinetic regăsite în modelul Fiesta. Grila cromată domină partea frontală a mașinii, dându-i un aspect destul de agresiv după părerea mea. Găsim crom și în inelele ornamentale ale proiectoarelor care sunt foarte frumos desenate. Tot la elemente foarte fain desenate aș include și jantele pe care le poți vedea în pozele următoare. 🙂

  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC

Driving experience

Obișnuit de la Fiesta cu motorul EcoBoost în 3 cilindri, am fost plăcut surprins să aflu că și în cazul lui EcoSport este la fel: fericit și eficient. Ba mai mult, își face treaba extrem de bine, fără să-l auzi; motorul este silențios și mașina foarte bine antifonată. Abia dacă-ți dai seama că lucrează ceva sub capotă.

Totuși, comparat cu Fiesta, greutatea lui EcoSport reduce semnificativ din puterea potentului motor, având și implicații în ceea ce privește consumul de carburant. Dacă ai condus Fiesta și te tentează un EcoSport trebuie să ai grijă la abordarea virajelor, pentru că în acest caz există posibilitatea să-și facă simțită prezența ruliul și subvirarea. Și că tot am vorbit despre manevrabilitate, EcoSport vine cu un sistem de direcție asistat electric (EPAS) care se reglează singur, singurel pentru a permite efectuarea virajelor în maniere diferite. Astfel, atunci când te pregătești să parchezi, EPAS îți facilitează o virare relaxată, mai simplă și ușoară. Pentru viteze mari, cum sunt cele de pe autostradă, virarea este mai fermă pentru un control sporit. Servodirecția clasică funcționează continuu, consumând energie și carburant. Sistemul EPAS funcționează doar atunci când e cazul, generând economii de combustibil.

Aspectul general al experienței șofatului este unul foarte bun, de primele trepte ale clasamentului*. Navigarea este facilă și întreg vehiculul îți oferă senzația de siguranță pe drum. M-am plimbat atât în oraș, cât și în afară pe drumuri de mare viteză. Aici, lucrurile stau simplu: linie dreaptă, picioru-n gaz, nimic de comentat. Partea fun apare atunci când mergi pe drumuri sinuoase. Stabilitatea m-a surprins până aproape de WOW! Deși are garda la sol destul de ridicată, micul EcoSport a stat extrem de bine pe asfalt. Imediat cum am coborât de pe asflat, distracția a… continuat. Suspensii foarte bune, aproape că mi-a reușit testul cu paharul de apă fără pic de picătură vărsată. Vorbesc despre drumurile din proximitatea Bucureștiului, fără asfalt, cu gropi și pietriș sau pământ, nu despre trasee de off-road. Cred că inginerii de la Ford s-au gândit la bucureșteni (mai ales la cei din sectorul 3) când au proiectat mașina. De ce? Borduri. Și acest lucru explică denumirea de off-roader urban. 🙂

 

Timp de 3 zile și vreo 250km, din care 80% parcurși în regim urban, am obținut un consum de doar 8.5%! Și crede-mă că nu am mers la consum, nu am mers cu spaimă de radare sau seara când e mai liber. Nu, am mers și dimineața, și seara prin aglomerație, și în noapte când e totul liber, și în afară pe drum de mare viteză, și prin niște locuri parăsite cu macadam din preajma Bucureștiului. Diferite variante de trafic, carosabil și viteză. Și am obținut un consum mixt de 8.5%! 🙂 How cool it’s that?

Trebuie să știi că motorul EcoBoost de 1 litru, cu 3 cilindri, iți asigură puterea garantată, în mod obișnuit, de un motor de 1.6 litri. Adică undeva până pe la 125 de CP. În cazul lui EcoBoost este utilizat cu până la 24% mai puțin combustibil, cu emisii de CO2 cu 25% mai reduse, de numai 125 g/km. E un motor premiat și extrem de apreciat la nivel international. A luat 4 ani la rând titlul de Motorul internațional al anului.

Cum stăm la capitolul interior?

Spațios este cuvântul care descrie cel mai bine situația. Ziceam și mai sus, loc suficient pentru pasagerul din față, dar și pentru cei din spate. Despre același spațiu, nu poate fi vorba și în cazul portbagajului. Încap cu ușurință 2 trollere de dimensiuni mari și cam atât. Evident, poți obține mai mult spațiu rabatând bancheta fracționară 60:40.

Bordul și consola centrală sunt desenate de același designer care a lucrat și bordul lui Fiesta. Linii simple, îmbinate armonios cu o serie de muchii și colțuri. Poți pune pe Ford EcoSport o muuuulțime de gadget-uri faine și extrem de utile. De la USB & SYNC cu sistem de asistență de urgență (112), sistem măsurare al presiunii din pneuri, echipare Bluetooth cu voice control, sistemul Auto Start & Stop dar și sistemul de monitorizare al presiunii din pneuri.

Finisajele din habitaclu sunt de foarte bună calitate. Mi-a plăcut combinația dintre pielea ecologică și materialul textile de pe scaune. Foarte faine și cusăturile albe și modelul în reflief prezent pe scaune. Și apropo de scaune, încălzirea acestora, în 2 trepte, m-a făcut să-mi doresc și eu așa ceva pe mașina mea. Am prins un weekend ploios și cam friguros cu mașinuța, opțiunea fiind utilă.

Dintre opțiunile pe care le-a avut EcoBoost-ul testat, mi s-au părut foarte utile sistemul de climatizare automată, comenzile pe volan, torpedoul cu răcire care este extrem de rapid și parbrizul încălzit care m-a ajutat la eliminarea condensului.

  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC
  • SONY DSC
    SONY DSC

Cifre

Motor mic => impozit pe măsură

Motor mic => asigurare mică

Motor mic => consumabile puține

Motor mic => consum bun

Euro 6. Emisii de 125 g/km.

Mulțumiri Ford Romania, Ford Roadhill și colaboratorilor de la SubTURAT & HDFX Studio!

*Nu am condus competitorii direcți. Încă.

Related Posts

comments
Uncategorized

UNTOLD și NEVERSEA continuă campania „Romania All Inclusive”

comments
Uncategorized

Dacă iei 10 la BAC, mergi gratis la Untold și Neversea!

comments
Uncategorized

De ce e mișto Facebook-ul

Pofte de weekend: Furculision (Social Cooking)

  • 04/04/2016
  • comments

Dezlegare la pește (Pofte de weekend)

  • 20/04/2016
  • comments

Share this

35
SHARES
FacebookTwitterGooglePinterest
RedditTumblr

About author

Barbosul

Related Posts

comments
Uncategorized

UNTOLD și NEVERSEA continuă campania „Romania All Inclusive”

comments
Uncategorized

Dacă iei 10 la BAC, mergi gratis la Untold și Neversea!

comments
Uncategorized

De ce e mișto Facebook-ul

comments
Uncategorized

Îmi plac babele. Ce mă fac?

Comments

Ai văzut asta?

Călătorii

Orașul cu cele mai mici temperaturi

  • 09/01/2017

Follow me

Toate drepturile rezervate bărbii mele. Reproducerea fără acordul BARBOSUL.RO duce la sancționarea vinovatului prin tăierea bărbii fără niciun regret. Cu briciul.
Acest site foloseşte cookies pentru a îți oferi o experiență mai bună.OK! Află mai multe

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

Non-necessary

Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

SAVE & ACCEPT